Hepsiburada 2023’ün İlk 6 Ayındaki Tüketici Trendlerini Açıkladı
Türkiye’nin “En Çok Tavsiye Edilen E-Ticaret Sitesi” Hepsiburada, 2023 yılının ilk altı ayında platformu üzerinden yapılan alışverişleri inceleyerek tüketici trendlerini açıkladı.
Hepsiburada’dan yapılan açıklamaya göre, bilgilere göre 2023’ün ilk 6 ayında en fazla alışveriş temel tüketim & gıda, dijital ürünler, sağlık ve güzellik, giyim, teknolojik ürünler, küçük ev aletleri kategorilerinde yapıldı. ve ev – hayat.
En çok alışveriş yapılan iller ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli oldu. Alışverişlerin çoğu akşam 8 ile akşam 10 arasında ve çoğu Mart ayında yapıldı.
Hepsiburada’da teknoloji markalarının popüler eserlerini çok özel fiyatlarla bulan kullanıcılar, en çok bilgisayar kategorisinde fare, USB bellek, taşınabilir bilgisayar, monitör, klavye ve hafıza kartı satın aldı.
Logitech markasının bilgisayar aksesuarları en çok tercih edilen olurken, Lenovo ve Asus marka taşınabilir bilgisayarlar da kullanıcıların tercihlerinde önemli rol oynadı.
Teknoloji aksesuarları akıllı saat kategorisinde BabySmart’ın kameralı akıllı çocuk takip saati, gizli dinleme özelliği ve sağladığı diğer avantajlarla ilk 6 ayın en çok satan ürünü oldu.
Hepsiburada’da ev hayatı kategorisinde sunulan güçlü seçenekler arasında yastık, nevresim takımı ve saklama ürünleri en çok satılan ürünler oldu. Yeni nano teknoloji ile üretilen ve otel yastığı konforuna sahip Varol markasının yastıkları en çok tercih edilirken, Yataş ve Karaca Home’un nevresim takımları ile Chakra markasının havlu ve mumları ilgi gördü. büyük dikkat
Hepsiburada’nın sunduğu küçük ev aletleri arasında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 422 artışla fritözler en çok satanlar olurken, robot süpürgeler ile saç sakal kesme makineleri müşterilerin en çok tercih ettiği ürünler arasında yer aldı.
Listenin başında Philips markasına ait airfryer yer alırken, Xiaomi ve Roborock markalarının robot elektrikli süpürgeleri de dikkat çekti.
En beğenilen teknoloji markalarının cep telefonları, teknoloji tutkunlarının en çok ilgi gösterdiği eserler arasında yer almaya devam etti. Hepsiburada kullanıcıları tarafından cep telefonu satışlarında Apple, Samsung ve Xiaomi tercih edildi.
Hepsiburada’nın kozmetik kategorisinde cilt bakım ürünleri, parfümler, cilt yenileyici kremler ve makyaj malzemeleri müşterilerin yoğun ilgisini çeken ürünler olarak öne çıktı.
Kullanıcıların yüz bakım ürünlerinde marka tercihinde ilk sırayı The Purest Solutions alırken, güneşten korunma ürünlerinde La Roche-Posay markası öne çıktı. Makyaj ürünlerinde ise dünyaca ünlü Maybelline New York markasının dudak bakım ürünleri ve maskaraları en çok satan ürünler arasında yer aldı.
Hepsiburada müşterileri yılın ilk altı ayında temel tüketim ve gıda kategorilerinde en çok ıslak mendil, bebek bezi ve tuvalet kağıdına ilgi gösterdi. En çok Sleepy markasının ıslak mendil ve bebek bezleri tercih edilirken, tuvalet ve havlu kağıtlarında Solo markası öne çıktı.
Market kategorisinde Eti markalı bisküvi ve kekler tercih edilirken, Ülker markalı çikolata ve gofretler kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldı.
Hepsiburada platformunda farklı renk ve model alternatiflerinin yer aldığı giyim kategorisinde bebek bodyleri ve t-shirtler en çok satılan ürünler arasında yer aldı. Hepsiburada’nın en popüler ürünleri DeFacto, US Polo Assn ve Mavi markalarının tişörtleri olurken, June markasının tişörtleri sporürünleri de kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldı.
Spor tutkunları, spor ve outdoor kategorilerinde popüler markalardan alışveriş yapmaya devam etti. Yılın ilk altı ayında Hepsiburada’da hem spor hem de sokak modasının öncü markaları olan Adidas, Puma ve Nike markaları tercih edilirken, Joystar ve Hummel markaları spor tutkunlarından ilgi gördü.
Adidas, Puma ve Hummel markalarının günlük spor ayakkabı ve yürüyüş ayakkabılarının yanı sıra Leipae markasının kramponları da en çok tercih edilenler arasında yer aldı.